Resultat för:

Hur ändrar jag organisationsnummer eller texten i kvittohuvudet?

How Can We Help? Search 1.Gör först ett dagsavslut (Z-rapport). Uppgifterna kan inte ändras om inte detta gjorts. 2.Tryck [MENU] [MENU] för att komma till huvudmenyn. 3.Använd höger- eller vänsterpiltangenterna för att komma till ”P-mode”, tryck [TOTAL]. 4.Använd piltangenterna för att komma till ”Text logga”, tryck [TOTAL]. 5.Nu visas sidhuvudets rad 1 i displayen. Mata […]

Hur ändrar jag tid eller datum i kassan?

How Can We Help? Search 1.Tryck [MENU] [MENU] för att komma till huvudmenyn. 2.Använd höger- eller vänsterpiltangenterna för att komma till ”P-mode”, tryck [TOTAL]. 3.Använd piltangenterna för att komma till ”System param”, tryck [TOTAL]. 4.Använd piltangenterna för att komma till ”Datum och tid”, tryck [TOTAL]. 5.Mata in datum (DDMMÅÅ), tryck [TOTAL]. Mata in tid (TTMM), […]

Det står ”Autoexport jrn. Fel” i displayen

How Can We Help? Search Detta meddelande dyker upp efter ett dagsavslut (Z-rapport). Kassan försöker då överföra journalminnet från kassan till SD-kortet som sitter under batteriluckan. Meddelandet betyder att överföringen misslyckades. Om detta fungerat tidigare beror det oftast på att SD-kortet kommit upp i 512 kataloger vilket är max vad som får plats. De flesta […]

Det står ”CCU avstängd” i displayen

How Can We Help? Search Det beror på att kassan inte har kontakt med ”svarta lådan”, alltså Skatteverkets kontrollenhet CleanCash. Kontrollampan på CleanCash ska blinka grönt. Om den lyser rött eller inte alls, prova att stänga av den 10 sekunder och slå på den igen. Enklast är att dra ut strömsladden. Om den fortfarande inte […]

Bli Återförsäljare

Om ni säljer med än 10 SSL Certifikat per år så är ni välkommen att ansöka oss om att bli ÅF, genom att fylla i nedan formulär. ÅF priserna är 15% billigare än våra ordinarie priser